Οι μεγάλες ανακατανομές των πολύτιμων μεριδίων της Ελληνικής αγοράς χονδρικής / λιανικής μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου που ξεκίνησαν πριν από λίγα χρόνια, σχεδόν παράλληλα με την ένταση της οικονομικής κρίσης, αναμένεται να συνεχιστούν όχι μόνο ολόκληρο το 2016 αλλά και το 2017.
Η ολοκλήρωση της επώδυνης, για χιλιάδες εργαζόμενους και προμηθευτές, διαδικασίας υπαγωγής της Μαρινόπουλος στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα η οποία ήδη μετετράπη σε αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 106β-θ με ταυτόχρονη παραίτηση από το άρθρο 99, η συμφωνία εξαγοράς από την «Σκλαβενίτης» που πέρασε (και περνάει) από «σαράντα κύματα» με το ποσοστό συναίνεσης των πιστωτών να διαμορφώνεται στα επίπεδα του 70% και η δημοσίευση σχεδόν όλων των ισολογισμών της οικονομικής χρήσεως 2015, δημιούργησε ένα νέο χάρτη στην κατάταξη των κορυφαίων αλυσίδων λιανικής της χώρας μας, με κριτήριο το ύψος του συνολικού κύκλου εργασιών για το έτος 2015, ο οποίος διαμορφώνεται ως εξής:
Στην πρώτη θέση της Ελληνικής αγοράς βρίσκεται ο Βελγικός Όμιλος Delhaize ο οποίος απασχολεί 10.600 περίπου εργαζόμενους και ελέγχει την αλυσίδα καταστημάτων «ΑΒ Βασιλόπουλος».
Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» με αφετηρία το 1939 διέγραψε μια εντυπωσιακή πορεία στον χώρο του εθνικού λιανεμπορίου, με εμπνευστή τον Γεράσιμο Βασιλόπουλο και δύο ακόμα από τα επτά αδέλφια της οικογένειας (Γιώργος και ο Χαράλαμπος), μέχρι να καταλήξει στον Βελγικό όμιλο Delhaize, το έτος 1992.
Ο Βελγικός Όμιλος αποδείχτηκε άξιος συνεχιστής του έργου του Γεράσιμου Βασιλόπουλου καταφέρνοντας καθ΄ όλη την διάρκεια της οικονομικής κρίσης να παρουσιάσει σταθερή βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της αλυσίδας και να αξιοποιήσει κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις αδυναμίες που παρουσίασαν βασικοί ανταγωνιστές του, όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα με βασικά οικονομικά στοιχεία της τελευταίας πενταετίας:
Ο Όμιλος «Σκλαβενίτης», για την περίοδο 2015/2016 βρίσκεται στην δεύτερη θέση και αναμένεται σύντομα να φθάσει την κορυφή της Ελληνικής αγοράς. Ο συνολικός αριθμός εργαζομένων στον Όμιλο (21/12/2015) πλησιάζει τους 11.000, από τους οποίους οι 8.900 μόνο στην αλυσίδα με το σήμα «Σκλαβενίτης». Η πορεία της «Σκλαβενίτης» έχει όλα τα στοιχεία ενός συναρπαστικού μυθιστορήματος: Η πρώτη γενιά της οικογένειας, τα αδέλφια Σπύρος και Γιάννης Σκλαβενίτης, στα μέσα περίπου της δεκαετίας του 1950, μαζί με τον φίλο τους Μιλτιάδη Παπαδόπουλο (εργαζόταν στην Βαρβάκειο αγορά μαζί με τον Σπύρο), αποφάσισαν να συστήσουν την εταιρία «Σ. Σκλαβενίτης και Σια ΟΕ» με αντικείμενο την χονδρική πώληση τροφίμων αλλά και την συσκευασία μπαχαρικών. Η εξέλιξη της δουλειάς τους ήταν τόσο καλή ώστε το 1965 αποφάσισαν να επεκταθούν σε μια μεγάλη ιδιόκτητη αποθήκη, στην Λεωφόρο Κηφισού 80, όπου μετέφεραν και τα γραφεία της επιχείρησής τους. Τον Φεβρουάριο του 1969 στο ισόγειο της «αποθήκης του Κηφισού» λειτούργησε το πρώτο κατάστημα Σουπερμάρκετ «Σκλαβενίτης». Μέχρι το 1993 που κλείνει η πρώτη περίοδος της «Σκλαβενίτης» λειτουργούσαν 23 καταστήματα «Σκλαβενίτης» – όλα στην Αττική. Η δεύτερη περίοδος της αλυσίδας σημαδεύτηκε από τον θάνατο του Γιάννη Σκλαβενίτη (Αύγουστος 1993), την ολοσχερή καταστροφή των κεντρικών αποθηκών στον Αγ. Ιωάννη Ρέντη από πυρκαγιά (Σεπτέμβριος 1993) καθώς και από τις εξαιρετικά δελεαστικές προτάσεις πώλησης της αλυσίδας προς τον Σπύρο Σκλαβενίτη, ο θάνατος του οποίου (2006) σηματοδοτεί την τρίτη περίοδο ραγδαίας ανάπτυξης της αλυσίδας.
Τα τέσσερα παιδιά του Σπύρου Σκλαβενίτη (Μαρία, Γεράσιμος, Στέλιος, Βίκυ) εξαγόρασαν το σύνολο των μετοχών των οικογενειών Γιάννη Σκλαβενίτη, Νάσου Σκλαβενίτη και Μιλτιάδη Παπαδόπουλου (με την υποστήριξη και την συμμετοχή του Νίκου Μαμιδάκη) και απέκτησαν τον έλεγχο της αλυσίδας σε ποσοστό 80% (14% υπολογίζεται η συμμετοχή του Νίκου Μαμιδάκη και 6% η συμμετοχή του Ανδρέα Ποταμιάνου). Μέσα σε μια δεκαετία και παρά την μεγάλη οικονομική κρίση και την συρρίκνωση της καταναλωτικής δαπάνης, η αλυσίδα απλώθηκε σε ολόκληρη την Ελλάδα με συνεχείς εξαγορές σημαντικών τοπικών και περιφερειακών αλυσίδων όπως οι εταιρίες Παπαγεωργίου, Δούκας, Μπαλάσκας, Extra Πρώτα, Χαλκιαδάκης, MAKRO Cash&Carry (ήδη The Mart), με αποκορύφωμα βέβαια την πρόσφατη συμφωνία εξαγοράς της Νο 1 αλυσίδας καταστημάτων της χώρας μας («Μαρινόπουλος») η οποία θα την οδηγήσει σύντομα και εκ του ασφαλούς, στην πρώτη θέση της Ελληνικής αγοράς.
Στα 111 καταστήματα της «Σκλαβενίτης» (31/12/2015) και στον παρακάτω πίνακα με βασικά οικονομικά στοιχεία δεν συμπεριλαμβάνονται οι αλυσίδες του ομίλου που λειτουργούν σαν ξεχωριστές επιχειρήσεις («The Mart Cash&Carry», «Χαλκιαδάκης»). Ο συνολικός πάντως κύκλος εργασιών του Ομίλου «Σκλαβενίτης» ήδη πλησιάζει τα επίπεδα του 1,8 δις Ευρώ (1.304 εκ. «Σκλαβενίτης», 134,1 εκ «Χαλκιαδάκης» με Κέρδη προ φόρων κλπ 10,3 εκ. Ευρώ και υποχρεώσεις 49 εκ. Ευρώ, 313,9 εκ. «The Mart» με κέρδη προ φόρων κλπ 6,7 εκ. Ευρώ και υποχρεώσεις 94,7 εκ. Ευρώ).
Ακολουθεί πίνακας με επιλεγμένα οικονομικά στοιχεία μόνο των καταστημάτων με το σήμα «Σκλαβενίτης» της τελευταίας πενταετίας:
Μετά την γνωστοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2015 και παρά την έλλειψη επίσημης πληροφόρησης από την Lidl Ελλάς (είναι εξαιρετικά δύσκολη η συγκέντρωση ασφαλών οικονομικών αποτελεσμάτων καθώς και άλλων πληροφοριών όταν δεν ανακοινώνονται από την εταιρία), εκτιμάται ότι η Γερμανική αλυσίδα βρίσκεται στην τρίτη θέση της Ελληνικής αγοράς με συνολικό κύκλο εργασιών της τάξεως του 1,7 δις Ευρώ. Το αποτέλεσμα αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο, αφού είχε προηγηθεί μια εντυπωσιακή στροφή 180 μοιρών στην μέχρι και το 2012 πολιτική της εταιρίας σε πολύ σημαντικούς τομείς (Σχετικό άρθρο 28/6/2014 με τίτλο «Lidl Ελλάς: Εντυπωσιακή στροφή 180 μοιρών!».
Η Γερμανική αλυσίδα που εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα το 1999 έφθασε μέχρι το 2012 τα 221 καταστήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα, επενδύοντας περισσότερα από 1,2 δις Ευρώ. Από το 2012 έως και το 2016 «πάγωσε» την δημιουργία νέων καταστημάτων την οποία ενδέχεται να επιδιώξει στο άμεσο μέλλον εν όψει της σημαντικής βελτίωσης του κύκλου των εργασιών της μέσα από τον ίδιο αριθμό καταστημάτων για τρία συνεχόμενα χρόνια. Το 2016, η αλυσίδα απασχολεί 5.000 περίπου εργαζόμενους προχωρώντας σε σημαντικές επενδύσεις ύψους 100 εκ. Ευρώ που αφορούν κυρίως την ανακαίνιση του υφιστάμενου δικτύου της και πιθανώς την στοχευμένη επέκταση του. Η Lidl συνεχίζει τις εξαιρετικά πετυχημένες «Εβδομάδες Ελληνικών Γεύσεων και Προϊόντων» που πραγματοποιεί σε 26 χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται, συνεισφέροντας σημαντική βοήθεια της τάξεως των 600 εκατομμυρίων Ευρώ ετησίως στις Ελληνικές εξαγωγές. Τέλος, η αλυσίδα δημιούργησε μια νέα σειρά (ΕΥ) με αποκλειστικά και μόνο προϊόντα Ελληνικής παραγωγής. Ακολουθεί πίνακας με τον εκτιμώμενο κύκλο εργασιών της αλυσίδας την τελευταία πενταετία:
Στην τέταρτη θέση της Ελληνικής αγοράς για την περίοδο 2015/2016 συναντάμε την αλυσίδα καταστημάτων «Μασούτης», η αφετηρία της οποίας βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όταν ο Διαμαντής Μασούτης, γόνος αγροτικής οικογένειας από το Άδενδρο Θεσσαλονίκης, άνοιξε το πρώτο σουπερμάρκετ της αλυσίδας το έτος 1976. Τις τέσσερις δεκαετίες που ακολούθησαν δημιουργήθηκε αργά, σταθερά και με σχολαστική συνέπεια, η μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων της Βόρειας Ελλάδος, με το διαχρονικό σύνθημα «Μασούτης – οικονομικά & ελληνικά» (σχετικό είναι το άρθρο μας 16ης Μαρτίου 2010 με τίτλο: «Μασούτης: Ένα ελληνικό διαμάντι λάμπει στην Βόρεια Ελλάδα στον χώρο των αλυσίδων λιανικής».
Η αλυσίδα καταστημάτων «Μασούτης» αντιμετωπίζει την οικονομική κρίση με ξεχωριστή επιτυχία και αναπτύσσεται. Την τελευταία εξαετία (2010-2015) η «Μασούτης» με συνεχείς επενδύσεις (μόνο το 2016 πραγματοποιούνται επενδύσεις 14 εκ. Ευρώ περίπου) αύξησε τον αριθμό των καταστημάτων της κατά 25% περίπου (260 καταστήματα, από 210 το 2010) και τους εργαζόμενους στην αλυσίδα κατά 20% περίπου (6.341 εργαζόμενοι, από 5.150 το 2010). Η αλυσίδα κατέστησε δημοφιλέστατη στην αγορά της Β. Ελλάδος, την δική της σειρά προϊόντων με την ιδιωτική ετικέτα «Mr Grand», η οποία αριθμεί πλέον 1.100 περίπου διαφορετικά προϊόντα σε εξαιρετική σχέση ποιότητας και τιμής. Ο πίνακας με επιλεγμένα οικονομικά στοιχεία που ακολουθεί, επιβεβαιώνει πλήρως την επιτυχημένη πορεία της αλυσίδας:
Στην πέμπτη θέση της Ελληνικής αγοράς για την περίοδο 2015/2016 βρίσκεται ο Όμιλος Παντελιάδη. Η κατάταξη αυτή είναι προσωρινή διότι μετά την εξαγορά της αλυσίδας των καταστημάτων «Βερόπουλος» τον Φεβρουάριο του 2016, ο αυξημένος κύκλος εργασιών του φετινού χρόνου, θα τον οδηγήσει σε υψηλότερη θέση της γενικής κατάταξης. Ο Όμιλος, ξεκίνησε την πορεία του το 1976 από την ίδρυση ενός συνεταιρισμού οκτώ παντοπωλών με την επωνυμία ΜΕΤΡΟ. Στις δεκαετίες που ακολούθησαν η METRO ΑΕΒΕ δημιούργησε σταδιακά δύο παράλληλους τομείς:
(α) Τον τομέα χονδρικής με την αλυσίδα καταστημάτων METRO Cash & Carry – το πρώτο κατάστημα λειτούργησε στην οδό Πέτρου Ράλλη των Αθηνών το 1976 και το 1990 εγκαινιάστηκε το πρώτο εκτός Αθήνας κατάστημα στη Ρόδο. Σήμερα λειτουργούν 46 σημεία σε ολόκληρη την Ελλάδα. (β) Τον τομέα λιανικής, με την αλυσίδα καταστημάτων My market τα οποία έως το τέλος του 2015 αριθμούσαν 66 σημεία, κυρίως στην Αττική και τη Νότια Ελλάδα. Όπως είναι γνωστό, τον Φεβρουάριο του 2016, ο Όμιλος Παντελιάδη απέκτησε την αλυσίδα καταστημάτων «Βερόπουλος» αυξάνοντας τον αριθμό των καταστημάτων λιανικής σε 235 σημεία πώλησης σε ολόκληρη την Ελλάδα. Όλα τα καταστήματα, μέχρι το τέλος του 2019 θα έχουν αποκτήσει το νέο σήμα (My market) με σχετική ανακαίνιση – από το 2016 ως το 2018 έχουν προγραμματιστεί επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των καταστημάτων. Το σύνολο των εργαζομένων από 4.500 το 2015, αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί με την ολοκλήρωση της εξαγοράς το 2016.
Ακολουθεί πίνακας με βασικά οικονομικά στοιχεία της τελευταίας πενταετίας, από τα οποία ξεχωρίζει η εξαιρετική σχέση κύκλου εργασιών και συνολικών υποχρεώσεων της εταιρίας:
Στην έκτη θέση της Ελληνικής αγοράς για την περίοδο 2015/2016 βρίσκεται η αλυσίδα καταστημάτων «Γαλαξίας» η οποία ξεκίνησε την πορεία της το 1971 όταν πέντε φίλοι, εργαζόμενοι σαν υπάλληλοι σε διάφορους χώρους, αποφάσισαν να βάλουν τις οικονομίες τους, να εργαστούν σκληρά και μάλιστα χωρίς μισθό, ιδρύοντας το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας (μόλις 60 τ.μ.) στα Κάτω Πατήσια. Η εταιρία τους ονομάστηκε «ΠΕΝΤΕ Ε.Π.Ε.» από τους πέντε αρχικούς μετόχους με διαχειριστή τον αείμνηστο Βασίλειο Χειμωνίδη (1933-2008).
Μετά το 1982, κατά την διάρκεια της ραγδαίας ανάπτυξης της εταιρίας, όσοι υπάλληλοι επεδείκνυαν ζήλο και εργατικότητα συμπεριλαμβάνονταν στο μετοχικό σχήμα της εταιρίας – σήμερα από τους 177 μετόχους οι περισσότεροι συνεχίζουν να εργάζονται στην εταιρία.
Το έτος 2016 βρίσκει την ΠΕΝΤΕ Α.Ε. (μετατράπηκε από ΕΠΕ σε ΑΕ το 1982) και την θυγατρική της «ΑΡΓΩ ΜΑΡΚΕΤ Α.Ε.Ε.» (η πρώτη συμμετέχει στην δεύτερη με ποσοστό 99,83%), να απλώνεται σε ολόκληρη την Ελλάδα, με 148 καταστήματα (τα 13 Cash & Carry) από τα οποία τα 62 είναι ιδιόκτητα, να απασχολεί 4.230 εργαζόμενους, να διαθέτει μια εξαιρετική σειρά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με το εμπορικό σήμα της αλυσίδας (Γαλαξίας) το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1988 και να επιτυγχάνει ένα εξαιρετικό δείκτη κύκλου εργασιών προς συνολικές υποχρεώσεις!
Ο πίνακας με οικονομικά στοιχεία της τελευταίας πενταετίας αποδεικνύει την σταθερά θετική πορεία της αλυσίδας μέσα από τις συμπληγάδες της οικονομικής κρίσης:
Στην έβδομη θέση του καταλόγου με τις κορυφαίες αλυσίδες λιανικής / χονδρικής (2015/2016) βρίσκεται πλέον ο Προμηθευτικός και Καταναλωτικός Συνεταιρισμός Μελών Ινστιτούτου Καταναλωτών Π.Ε. (ΙΝ.ΚΑ.) ό οποίος ιδρύθηκε το 1979, από 482 ιδρυτικά μέλη και έδρα την πόλη των Χανίων, λειτουργώντας ένα κατάστημα 150 τμ με 6 εργαζομένους. Σήμερα βέβαια, τα μέλη του Συνεταιρισμού έχουν ξεπεράσει τα 4.500 με διαρκώς αυξητική τάση, τα καταστήματα του ΙΝΚΑ έχουν γίνει 30 και οι εργαζόμενοι που είναι και μέτοχοι, ξεπέρασαν τους 800. Επί πλέον από τον Δεκέμβριο του 2014 ο Προμηθευτικός και Καταναλωτικός Συνεταιρισμός Μελών Ινστιτούτου Καταναλωτών Π.Ε. (ΙΝ.ΚΑ.) προχώρησε στην εξαγορά 16 νέων σημείων (ΒΙΔΑΛΗΣ Market, 12 Σούπερ Μάρκετ και 4 Cash&Carry) – όλα εκτός Κρήτης σε Τήνο, Πάρο, Κάλυμνο, Χίο, Μήλο, Σαντορίνη, Σύρο και Μήλο – ξεπερνώντας συνολικά τους 1.100 εργαζόμενους.
Αποτελεί μέλος του Ομίλου ΕΛΟΜΑΣ (όπως και η αλυσίδα ΒΙΔΑΛΗΣ Market) ο οποίος το 2016 διαθέτει 32 μέλη – Ελληνικές Αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ με 793 καταστήματα σε κάθε γωνιά της Ελλάδος και συνολικό κύκλο εργασιών όλων των καταστημάτων – μελών του ΕΛΟΜΑΣ να ξεπερνάει το 1,2 δις Ευρώ.
Στον πίνακα που ακολουθεί αναφέρονται τα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία της τελευταίας πενταετίας του ΙΝ.ΚΑ*. Ο συνολικός όμως κύκλος εργασιών πρέπει να προσαυξηθεί με τον κύκλο εργασιών των καταστημάτων ΒΙΔΑΛΗΣ (43,7 εκ Ευρώ) του ισολογισμού 31/12/2014 (ο ισολογισμός 31/12/2015 δεν εμφανίζεται ακόμα στην ιστοσελίδα της αλυσίδας μέχρι και τις 5 Οκτωβρίου 2016).
Στην όγδοη θέση του καταλόγου των κορυφαίων αλυσίδων λιανικής / χονδρικής της χώρας μας για την περίοδο 2015/2016, μια ανάσα από την έκτη αλυσίδα της κατάταξης (ΙΝ.ΚΑ) βρίσκεται η αλυσίδα καταστημάτων ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ η οποία ιδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 από ένα άνθρωπο με βαθειά γνώση της Ελληνικής αγοράς (Θωμάς Ράμμος) και όραμα να αποτελέσει την πρώτη, 100% ελληνική αλυσίδα συνοικιακών καταστημάτων σουπερμάρκετ συνδυάζοντας ποιοτικά προϊόντα με τις πιο ανταγωνιστικές τιμές της αγοράς. Το όραμα του ιδρυτή της αλυσίδας φαίνεται να εκπληρώνεται με συνέπεια, αφού μετά από δύο περίπου δεκαετίες, η ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ βρίσκεται στον κατάλογο των κορυφαίων αλυσίδων λιανικής / χονδρικής της χώρας μας και συνεχίζει να διαθέτει ένα θαυμαστό συνδυασμό σταθερής ανάπτυξης, οργάνωσης, σωστής διαχείρισης και κερδοφορίας.
Η ΜΑRΚΕΤ ΙΝ απασχολεί περισσότερους από 2.000 εργαζόμενους, διαθέτει 1.800 περίπου προϊόντα με ιδιωτική ετικέτα (Χαρτικά, τρόφιμα, οικιακά είδη, γαλακτοκομικά, καλλυντικά, είδη ένδυσης, λευκά είδη, τυριά, αλλαντικά και απορρυπαντικά με τα σήματα DAILY και ECONOMY) και μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2015 αριθμούσε 146 καταστήματα από τα οποία τα 135 με το σήμα ΜΑRΚΕΤ ΙΝ, 7 με το σήμα DAILY’S Convenience stores και 4 καταστήματα με το σήμα ECONOMY. Ήδη μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2016 λειτούργησαν 7 νέα καταστήματα, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό καταστημάτων της αλυσίδας σε 153 μέχρι και τον Ιούλιο του 2016.
Η σταθερή ανάπτυξη της αλυσίδας συνοικιακών καταστημάτων κυρίως με το σήμα ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ συνεχίστηκε καθ΄όλη την διάρκεια της οικονομικής κρίσης, όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα με βασικά οικονομικά στοιχεία της τελευταίας πενταετίας:
Στην ένατη θέση του καταλόγου των κορυφαίων αλυσίδων λιανικής / χονδρικής της χώρας μας με κριτήριο τον κύκλο εργασιών για το έτος 2015 συναντάμε την ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ Α.Ε. η οποία δραστηριοποιείτε από το 1996 στις περιοχές της Αττικής – Αργολίδας – Ευβοίας – Κορινθίας & Αργοσαρωνικού με 106 καταστήματα (30/7/2016) βασισμένα σε τρία (3) επιτυχημένα μοντέλα καταστημάτων ΚΡΗΤΙΚΟΣ Super Market, ΚΡΗΤΙΚΟΣ Top Market & ΚΡΗΤΙΚΟΣ Express Market.
Δημιουργός της αλυσίδας ο Ανδρέας Κρητικός ο οποίος ξεκίνησε το πρώτο του παντοπωλείο το 1948. Οι διάδοχοι του Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτρης Κρητικός το 1983 δημιούργησαν το πρώτο τους μεγάλο κατάστημα στην Αίγινα δίνοντας στην εταιρία που ίδρυσαν τα αρχικά των ονομάτων τους (Αγγελος ΝΕκτάριος ΔΗμήτρης Κρητικός). Τις δεκαετίες που ακολούθησαν, η εταιρία τους σημείωσε ραγδαία ανάπτυξη με νέα καταστήματα στις περιοχές Αργοσαρωνικού, Αίγινας, Σπετσών, Πόρου, Κρανιδίου, Πόρτο Χελίου, Ερμιόνης, Αττικής, Εύβοιας και Κορινθίας, με αποτέλεσμα να αναρριχηθεί σταδιακά στις 10 κορυφαίες αλυσίδες λιανικής της χώρας μας.
Σήμερα, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ Α.Ε. απασχολεί 965 εργαζόμενους, διαθέτει τρία κέντρα Logistics, ειδική Club card (διατίθεται δωρεάν, χωρίς συνδρομή και χωρίς ημερομηνία λήξης) παρέχοντας μεγάλες προσφορές στους κατόχους της & πόντους από κάθε αγορά οι οποίοι εξαργυρώνεται με χρήσιμα δώρα για το νοικοκυριό καθώς επίσης και ελκυστικές προτάσεις ανάπτυξης μέσω franchise (Το 2012 βραβεύτηκε στα σελφ σέρβις Εxcellence Αwards στην κατηγορία ανάπτυξης δικτύου franchise).
Αποτελεί μέλος του Ομίλου ΕΛΟΜΑΣ, του μεγαλύτερου ομίλου αγορών στην Ελλάδα και παρουσιάζει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης, όπως φαίνεται και από τον πίνακα με βασικά οικονομικά στοιχεία που ακολουθεί:
Στην δέκατη θέση του καταλόγου των κορυφαίων αλυσίδων λιανικής / χονδρικής της χώρας μας με κριτήριο τον κύκλο εργασιών για το έτος 2015 συναντάμε τον Όμιλο των εταιριών του Δήμου Βερούκα (BAZAAR AE discount super market, ΒΕΡΟΥΚΑΣ ΤΡΟΦΙΜΑ ΑΕΒΕ – χονδρικές πωλήσεις και ΑΛΠΙΚΟ ΨΥΓΕΙΑ ΑΕ – υπηρεσίες logistics).
Η αλυσίδα αναπτύσσεται δυναμικά στον τομέα του soft discount. Διαθέτει 700 κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας και τους 300 first price κωδικούς, που καλύπτουν όλες τις ομάδες προϊόντων, ενώ το μοντέλο συμπληρώνεται με τμήματα φρέσκων προϊόντων (κρέας, τυριά, αλλαντικά, μαναβική) καθώς και άλλα προϊόντα (bake-off) με το σήμα Καλημέρα!. Απασχολεί 750 εργαζόμενους στα 103 καταστήματα απλωμένα σε όλη την Ελλάδα (65% εταιρικά και 35% franchise) καθώς και σε 5 καταστήματα Cash & Carry (Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Ηράκλειο Κρήτης, Τρίπολη και Κω).
Η εξαιρετική πορεία της αλυσίδας φαίνεται καθαρά από τα βασικά οικονομικά στοιχεία της τελευταίας πενταετίας στον πίνακα που ακολουθεί:
Σ Υ Μ Π Ε Ρ Α Σ Μ Α: Η οικονομική κρίση που μαστίζει την Ελληνική οικονομία με δραματική συρρίκνωση των εισοδημάτων όλων των εργαζομένων, οδηγεί ολοένα και περισσότερους καταναλωτές στην επιλογή προϊόντων με την ξεκάθαρη ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ», σαν την πιο απλή, πρακτική, ασφαλή και αποτελεσματική διέξοδο από την οικονομική κρίση.
Η επιλογή προϊόντων με την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ» σημαίνει αύξηση της απασχόλησης – μείωση της τεράστιας ανεργίας, αύξηση των εσόδων ασφαλιστικών ταμείων για την απρόσκοπτη καταβολή των τσεκουρωμένων συντάξεων, αύξηση των εσόδων των δημόσιων ταμείων για την αντιμετώπιση των δαπανών του κράτους, μείωση του διαχρονικού ελλείμματος του ισοζυγίου μεταξύ εισαγωγών και εξαγωγών που δίνει το δικαίωμα σε κάθε Σόιμπλε ή Ντάισεμπλουμ να μας κουνάνε συνεχώς απειλητικά το χέρι και οδηγεί με ασφάλεια στην έξοδο από την κρίση.
Αν οι μισοί μόνο Έλληνες άφηναν το εγκληματικό «ωχ αδελφέ», την ξενομανία και τον κούφιο μιμητισμό αγοράζοντας με σχολαστική προσοχή μόνο προϊόντα που φέρουν την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ», η Ελλάδα θα είχε αντιμετωπίσει με ανέλπιστη επιτυχία τα διαδοχικά, συνεχή και επαναλαμβανόμενα σφάλματα του αποκρουστικού λαϊκισμού των πολιτικών της και θα είχε βγει με χαρακτηριστική άνεση μέσα από την οικονομική κρίση!
Όλοι οι υπεύθυνοι αγορών των κορυφαίων αλυσίδων λιανικής της χώρας μας, θα πρέπει να ιεραρχούν τα κριτήρια επιλογής των προϊόντων που διαθέτουν από τα καταστήματα τους τοποθετώντας στην κορυφή των κριτηρίων τα προϊόντα που παράγονται σε κάθε γωνιά της χώρας μας. Η «πεπατημένη» ιεράρχηση με αποκλειστικό κριτήριο την τιμή, που συνήθως ευνοεί τα εισαγόμενα προϊόντα, κάνει μεγάλο κακό στην Εθνική οικονομία, στην καθημερινότητα των Ελλήνων και μακροπρόθεσμα είναι και σε βάρος των ίδιων των αλυσίδων που διαρκώς προσφέρουν προνομιακά, με συνεχείς προβολές και άλλες προωθητικές ενέργειες, πληθώρα εισαγόμενων προϊόντων –κυρίως μεγάλων πολυεθνικών-, όταν υπάρχουν αντίστοιχα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα προσφέροντας απασχόληση, εισφορές, φόρους κ.α.π.
Τέλος, η νέα πρωτοβουλία σημαντικών επιχειρήσεων της χώρας μας να τοποθετήσουν στα προϊόντα τους το σήμα ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, προσφέρει την δυνατότητα επιλογής αυθεντικών Ελληνικών προϊόντων τα οποία κουβαλάνε μέσα τους όλα εκείνα τα στοιχεία που βοηθάνε αποφασιστικά ώστε η γονατισμένη Ελλάδα μας να σταθεί μόνη και πάλι όρθια στα πόδια της!
Αρκεί κάποιοι από εμάς να αποκτήσουν επί τέλους την σωτήρια για την Ελλάδα και για την τσέπη τους ευαισθησία ώστε να αγοράζουν με σχολαστική προσοχή προϊόντα που φέρουν απαραίτητα την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ» ή –ακόμα καλύτερα- το σήμα ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ!
You must be logged in to post a comment.