Στις δυνατότητες ανάπτυξης που μπορεί να προσφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο στις ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην Ελλάδα οι εταιρίες αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης στο 3ο Συνέδριο e-business World 2014 του ετήσιου θεσμού της διαδικτυακής αγοράς και της κοινωνικής δικτύωσης.
.
Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, το Διαδίκτυο είναι ευκαιρία για “start uppers & follow uppers”, αφού πλέον υπολογίζεται ότι πάνω από 5.500 νέες ελληνικές επιχειρήσεις το έχουν ως κύριο συστατικό του επιχειρηματικού τους μοντέλου.
Σημείωσε ωστόσο ότι στην Ελλάδα συνεισφέρει μόνο στο 1,2% του ΑΕΠ, με βάση πρόσφατη έρευνα της Boston Consulting Group, ενώ στην Ευρώπη των 27 μελών είναι στο 3,8%, με κορυφαία τη Μεγάλη Βρετανία στο 8,3% και με τη προοπτική το 2018 οι ευρωπαϊκές πωλήσεις μέσω διαδικτύου να ανέλθουν στα 323 δισ. ευρώ. Ο τζίρος του ηλεκτρονικού επιχειρείν στην Ελλάδα της κρίσης, αυξήθηκε το 2013 κατά 600 εκατ. ευρώ!
.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ τόνισε οτι Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δημιουργήσει ένα νέο Επενδυτικό Ταμείο συνολικού ύψους 10,4 δισ., προκειμένου να βοηθήσει τις ΜμΕ επιχειρήσεις να αναπτυχθούν με την χρήση ψηφιακών τεχνολογιών. Το “τηλεπικοινωνιακό πακέτο” της Ε.Ε. προωθεί τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, ως ένα σημαντικό εργαλείο υποστήριξης που θα βοηθήσει τους μικρομεσαίους της αγοράς να περάσουν ταχύτερα στην ψηφιακή εποχή.
.
Η συγκεκριμένη χρηματοδότηση θα δίνεται στις ιδιωτικές επιχειρήσεις για την ψηφιακή παρουσία τους, για τη χρήση και την εφαρμογή συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου, για τη βελτίωση εσωτερικών λειτουργιών, για τη συχνότερη επικοινωνία με τους πελάτες, για καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικές αλυσίδας, για εισαγωγή σε διαδικασίες προμηθειών της δημόσιας διοίκησης και εν γένει για την επέκταση τους σε νέες αγορές.
.
Το e-εμπόριο δίνει τεράστιες ευκαιρίες στις ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις, ενώ τα mobile κανάλια ανοίγουν νέες αγορές για τους on-line επιχειρηματίες. Με βάση τα τελευταία στοιχεία η Ελλάδα αποτελεί μια σημαντική αγορά για την ανάπτυξη της μεθόδου “PayPal” με αύξηση από το 29% των online καταστημάτων το 2012 στο 63% το 2014.
.
Η υιοθέτηση λύσεων που κάνει τη πληρωμή ευκολότερη για τον αγοραστή και ταυτόχρονα διασφαλίζει τον έμπορο ώστε να μπορεί να δεχθεί πληρωμές ακόμα και από το εξωτερικό είναι ακόμα σε στάδιο εξέλιξης για τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Mαργαρίτα Κούζα
You must be logged in to post a comment.