Καινοτομία, εξωστρέφεια και επένδυση στις ελληνικές δυνάμεις η πρόταση του ομίλου για έξοδο από την ύφεση…
.
Με ιστορία που ξεκινά από τις αρχές της δεκαετίας του ’60, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έρχεται για άλλη μια φορά να υπενθυμίσει σε όλους μας τα στοιχεία που την κατέστησαν την μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής και εμπορίας μπίρας στην χώρα μας, με προϊόντα που συγκαταλέγονται μεταξύ των πλέον αναγνωρίσιμων brands ολόκληρης της αγοράς των τροφίμων και των ποτών.
Κατέχοντας ήδη το 2% του συνολικού τζίρου αυτής της αγοράς και άνω του 50% της αγοράς μπίρας, φιλοδοξεί στην περαιτέρω ανάπτυξή της μέσω επενδύσεων στον πολύπαθο για την Ελλάδα, πρωτογενή τομέα παραγωγής και την ταυτόχρονη αύξηση της εξωστρέφειάς της προς νέους προορισμούς. Και όλα αυτά με πολιορκητικό κριό την καινοτομία.
.
.
Με 4 συνολικά μονάδες παραγωγής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λαμία για την κάλυψη των αναγκών της, με 2 ιδιόκτητα βυνοποιία, τα οποία είναι και τα μοναδικά στη χώρα μας και με περισσότερα από 10 δημοφιλή brands, όπως οι μπίρες Amstel, Heineken, Fischer, Buckler, ΑΛΦΑ και ΒΙΟΣ 5 και το εμφιαλωμένο νερό ΙΟΛΗ, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ενέταξε το 2008 στη στρατηγική της το πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού με στόχο αφ’ ενός την παραγωγή μπίρας από 100% ελληνικό κριθάρι, αφ’ ετέρου την πλήρη κάλυψη της παραγωγής της απ’ αυτό μέχρι το ’15 και στη συνέχεια ακόμα και την εξαγωγή του! Εξ’ αιτίας του προγράμματος αυτού συνεργάζεται με περισσότερους από 2000 έλληνες παραγωγούς δημιουργώντας ταυτόχρονα 800 νέες θέσεις εργασίας στον αγροτικό τομέα.
.
.
Παράλληλα η εταιρία επενδύει ήδη από το 2011 σε πειραματικές καλλιέργειες κριθαριού με στόχο την δημιουργία νέων ποικιλιών και συνεργάζεται τόσο με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, όσο και με την Αμερικανική Γεωργική σχολή στοχεύοντας στην παραγωγή καινοτόμων προϊόντων τα οποία θα συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξή της καθιστώντας την πρωτοπόρο για μια ακόμα φορά.
Το λανσάρισμα στην αγορά της μοναδικής μπίρας στον κόσμο που αποτελείται από 5 διαφορετικά δημητριακά (σιτάρι, σίκαλη, κριθάρι, καλαμπόκι και ρύζι) της ΒΙΟΣ 5, αλλά και η δημιουργία του Κέντρου Ανάπτυξης και Καινοτομίας, όπως ανακοίνωσε η εταιρία τον περασμένο Δεκέμβριο με σκοπό την ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων καταδεικνύει περίτρανα ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία επιχειρεί να αλλάξει το τοπίο στον κλάδο της ζυθοποιίας εμπιστευόμενη τις ελληνικές δυνάμεις.
Επιπλέον αποτελεί στρατηγικό στόχο του ομίλου η αύξηση της εξωστρέφειας των προϊόντων του, τα οποία αυτή τη στιγμή φτάνουν σε 11 χώρες του κόσμου. Οι εξαγωγές κατέλαβαν το 2012 το 10% της συνολικής παραγωγής και το 2013 παρουσίασαν σημαντική αύξηση με στόχο τη φετινή χρονιά να αγγίξουν το 20%.
Για να το καταφέρει αυτό η εταιρία προσανατολίζεται να εισέλθει στην αγορά της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής με την δυναμική ενός προϊόντος όπως είναι η μπίρα με 0% περιεκτικότητα σε αλκοόλ που μπορεί να της εξασφαλίσει σημαντικά μερίδια σε μια περιοχή που βρίσκεται υπό συνεχή ανάπτυξη.
Στη 40χρονη εξαγωγική της εμπειρία άλλωστε έχει δείξει ότι λειτουργεί με διορατικότητα και με ξεχωριστή αντιληπτικότητα, γεγονός που βοηθά στην αδιάκοπη και ταχεία ανάπτυξή της προς όφελος βέβαια των εργαζομένων της, αλλά και ευρύτερα της ελληνικής οικονομίας. Αναμφίβολα η προσφορά της σε βάθος χρόνου στην χώρα είναι πολύ σημαντική όπως καταδεικνύουν και τα στοιχεία που ανακοινώνει κάθε έτος. Όπως έχει ανακοινώσει λοιπόν ο ίδιος ο όμιλος, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προτίθεται να επενδύσει περί τα 18 εκ.€ μέσα στο 2014 και άλλα 50 εκ.€ μέσα στην επόμενη τριετία, ποσά αρκετά σημαντικά για την επί εξαετία υφεσιακή πορεία της οικονομίας μας.
.
.
Έχει γίνει πλέον σαφές ότι ο κλάδος των τροφίμων και των ποτών θ’ αποτελέσει έναν από τομείς που θα βασιστεί η ελληνική οικονομία για να εξέλθει από τη στενωπό στην οποία βρέθηκε. Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της άριστης ποιότητας των πρώτων υλών, των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών, των σπάνιων προϊόντων ακόμα και της πολυετούς τεχνογνωσίας παραγωγών και μεταποιητών, αναμένουν τις πρέπουσες επενδυτικές κινήσεις από τις ελληνικές επιχειρήσεις για να βρουν την καλύτερη διέξοδο προς τις αγορές του κόσμου και να βάλουν στιβαρά θεμέλια αυτή τη φορά στην ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία βρίσκεται στη πρωτοπορία των επιχειρήσεων αυτών που τολμούν να βγουν μπροστά με δυναμική δείχνοντας έμπρακτα την εμπιστοσύνη της στην Ελλάδα.
You must be logged in to post a comment.