ΑΤΤΙΚΗ Μελισσοκομική Εταιρία Αλέξανδρος Πίττας ΑΕΒΕ

Η εταιρία ΑΤΤΙΚΗ – ΠΙΤΤΑΣ αναμφίβολα αποτελεί ένα πρότυπο επιχειρηματικής λειτουργίας σε αυτά τα 80 και πλέον χρόνια που δραστηριοποιείται στην αγορά του ελληνικού μελιού. Πιστή στα οράματα και στις αξίες, βάση των οποίων δημιουργήθηκε, όπως αυτά της έμφασης στην ποιότητα της πρώτης ύλης, άρα και των τυποποιημένων προϊόντων της, του σεβασμού στον καταναλωτή και της ευρύτερης στήριξης στην ελληνική μελισσοκομία, βρίσκεται σε μια συγκυρία που της επιτρέπει να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία και εμπιστοσύνη τόσο στις δυνάμεις που έχει αναπτύξει από την πολύπειρη διαδρομή της, όσο και από την αγαστή συνεργασία της με τον Έλληνα μελισσοκόμο στα πλαίσια του συνεργατισμού και του αμοιβαίου κέρδους. Αυτό είναι άλλωστε που καταδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την αμέριστη και μακροχρόνια στήριξή της στην ελληνική παραγωγή μελιού..

μελι αττικη-πιττας

.

Η εταιρία που στέλνει εδώ και 80 χρόνια σε όλο τον κόσμο το πασίγνωστο μέλι του Υμηττού.

Το μέλι που παράγεται από αρχαιοτάτων χρόνων στις πλαγιές του αθηναϊκού όρους δεν είναι μια υπόθεση απλή και καθημερινή, αλλά άκρως ενδιαφέρουσα και ιστορικά μεγαλειώδης! Είναι λοιπόν γεγονός πως οι αρχαίοι Αθηναίοι είχαν σε μεγάλη εκτίμηση το θυμαρίσιο μέλι που παραγόταν στον Υμηττό και όχι μόνο το περιελάμβαναν στο καθημερινό διαιτολόγιό τους, αλλά παράλληλα το έκαναν και γνωστό στα πέρατα της γης αφού το έστελναν στις αποικίες τους. Μελίσσια στον Υμηττό φαίνεται να μην έπαψαν να υπάρχουν ποτέ. Υπάρχουν αξιόπιστες αναφορές που μας λένε πώς κατά την διάρκεια του 13ου αιώνα οι μοναχοί της Μονής Καισαριανής «εξηκολούθουν επιδιδόμενοι εις την πάτριον μελισσοκομίαν» καθώς καλλιεργούσαν τουλάχιστον 5000 κυψέλες από τις οποίες έστελναν ως φόρο έξι χιλιάδες λίτρα μελιού στο χαρέμι του σουλτάνου! Επίσης ο Ιησουίτης ιεραπόστολος Babin μάλιστα που είχε επισκεφτεί αρκετές φορές την Αθήνα κατά τον 17ο αιώνα, απέδιδε εν πολλοίς την καλή υγεία των κατοίκων της, στο μέλι που προμηθεύονταν από τον Υμηττό το και οποίο ονόμαζε ως «το άριστον επί της γης».

μοναστηρι Καισαριανης γκραβουρα

Υπό αυτές τις προϋποθέσεις ακριβώς, ο Γεώργιος Πίττας, ιδιοκτήτης μαγαζιού στην οδό Σταδίου με «Εδώδιμα και Αποικιακά» εντάσσει στον κατάλογο των προϊόντων του, το μέλι Υμηττού. Τη χρονιά μάλιστα των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων της σύγχρονης ιστορίας το 1896, σε καταχώρηση της επιχείρησής του στην εφημερίδα «Εστία» διαφημίζει και το διάσημο αυτό προϊόν. 32 χρόνια αργότερα οι υιοί του Γεώργιου, Αλέξανδρος και Παναγιώτης ιδρύουν την Μελισσοκομική εταιρία Αττική, εμπορευόμενοι το μέλι από ένα κατάστημα στην οδό Σωκράτους. Στην αρχή το πρώτο προϊόν ονομάστηκε μέλι Υμηττού Αττική αφού προμηθεύονταν θυμαρίσιο μέλι μόνο από τον Υμηττό. Στην συνέχεια οι προμηθευτές πλήθυναν, προμηθεύοντας την εταιρία θυμαρίσιο μέλι και από άλλες περιοχές της Αττικής (Μεσόγεια, Μάνδρα), οπότε το μέλι ονομάστηκε σε μέλι Αττική τύπου Υμηττού και στη συνέχεια στο γνωστό σε όλους μας σήμερα μέλι Αττική.

Από την πρώτη στιγμή η εταιρία υποστήριζε την καινοτομία και την εξωστρέφεια. Έτσι οι μικρές συσκευασίες που τυποποιούσε το προϊόν της, άλλαξαν ριζικά τον παραδοσιακό τρόπο εμπορίας και διακίνησής του και ταυτόχρονα η συμμετοχή της σε μεγάλες εκθέσεις ανά τον κόσμο, της εξασφαλίζουν ήδη από την δεκαετία του ’30 τις πρώτες εξαγωγές αλλά και τις πρώτες διακρίσεις (το 1932 στην Διεθνή Γενική Εμπορική Έκθεση του Λονδίνου και το 1937 στο Παρίσι). Πάνω στο απόγειο της όμως θα βιώσει και εκείνη τις συνέπειες του πολέμου και θα φλερτάρει με τον αφανισμό. Παρ’ όλα αυτά τα δυο αδέρφια Πίττα δεν τα παράτησαν. Απέσπασαν κεφάλαια από το σχέδιο Μάρσαλ και δημιούργησαν μια σύγχρονη βιομηχανική μονάδα στο Περιστέρι. Έτσι η εταιρία καθίσταται από την δεκαετία του ’50 ηγετική δύναμη στην εμπορία μελιού αφού εκτός από την παρουσία της πλέον στα ράφια των παντοπωλών σε όλη την Ελλάδα, οι εξαγωγικές τις κατευθύνσεις αποκτούν νέους προορισμούς (Αμερική, Καναδάς, Αυστραλία και Μέση Ανατολή). Κι αν η επόμενη δεκαετία ήταν αυτή του εμπλουτισμού με νέα προϊόντα (Μέλι Φίνο από πευκόμελο κ.α.) και κατ’ ουσία, της πλήρους αναγνώρισης από τους καταναλωτές, εκείνες του ’70 και του ‘80 αποτέλεσαν μια κρίσιμη καμπή για την πορεία της, αφού οι δύο ιδρυτές της δεν βρίσκονταν πια στη ζωή και η εταιρία είχε περάσει στα χέρια των παιδιών του Παναγιώτη, την Αλεξάνδρα και τον Γιώργο Πίττα αλλά και σε εκείνα της θείας τους Ελένης, χήρας του Αλέξανδρου. Ταυτόχρονα η άνοδος και άλλων εταιριών του κλάδου, οι οποίες χαρακτηρίζονταν μάλιστα από τα μεγάλα κεφάλαια που μπορούσαν με σχετική ευκολία να εξασφαλίζουν και η κυριαρχία τους στην αγορά της πρώτης ύλης, ανάγκασαν την ΑΤΤΙΚΗ σε αμυντική πολιτική, σε σημείο μάλιστα να μένει το εργοστάσιό της κλειστό για τρεις μήνες τον χρόνο! Η σοφή όμως αυτή επιλογή, της έδωσε το δικαίωμα να αντέξει και να ανακτήσει τους κανονικούς της ρυθμούς ανάπτυξης, όταν οι άλλες εταιρίες – κομήτες χρεοκοπούσαν.

ΑΤΤΙΚΗ ΜΕΛΙ ρετρο

Σήμερα η εταιρία έχει αναμφίβολα την κυριαρχία στην ελληνική αγορά μελιού και είναι ουσιαστικά η μεγαλύτερη επιχείρηση στο είδος της. Διαθέτει ένα από τα πιο σύγχρονα εργαστήρια στην Ευρώπη για τον έλεγχο και την διασφάλιση της ποιότητας του μελιού και διατηρεί τμήμα Ανάπτυξης Μελισσοκομίας, που προσφέρει συμβουλευτική υποστήριξη και εκπαίδευση στους συνεργάτες μελισσοκόμους. Πάνω από το 1/3 της ελληνικής παραγωγής μελιού τυποποιείται από την ΑΤΤΙΚΗ, στην οποία ακολουθούν την παραδοσιακή κατ’ ιδίαν επαφή τους με τους περίπου 2000 μελισσοκόμους - προμηθευτές τους. Πάνω από το 10% της παραγωγής που εξασφαλίζει, εξάγεται σε 37 χώρες του κόσμου.

Πλέον η εταιρία δεν περιορίζεται στην τυποποίηση μόνο του μελιού Αττική και γενικότερα δεν περιορίζεται μόνο στην τυποποίηση μελιού, αλλά έχει περάσει και στην παραγωγή και άλλων προϊόντων. Πιο συγκεκριμένα:

  • Εκτός από το μέλι Αττική, τυποποιεί άλλες πέντε μάρκες μελιού:
    • Μέλι Φίνο
    • Θυμάρι Νήσων
    • Μέλι Ελάτης
    • Μέλι Νέκταρ
    • Το Μέλι μας
  • Παράγει άλλα προϊόντα μελισσοκομίας:
    • Γύρη
    • Βασιλικό πολτό
  • Παράγει και άλλα προϊόντα όπως:
    • Χαλβά
    • Ταχίνι
    • Λουκούμια
    • Μαρμελάδες
    • Υποβρύχια

μελι ΑΤΤΙΚΗ

Η εταιρία ΑΤΤΙΚΗ – ΠΙΤΤΑΣ αναμφίβολα αποτελεί ένα πρότυπο επιχειρηματικής λειτουργίας σε αυτά τα 80 και πλέον χρόνια που δραστηριοποιείται στην αγορά του ελληνικού μελιού. Πιστή στα οράματα και στις αξίες, βάση των οποίων δημιουργήθηκε, όπως αυτά της έμφασης στην ποιότητα της πρώτης ύλης, άρα και των τυποποιημένων προϊόντων της, του σεβασμού στον καταναλωτή και της ευρύτερης στήριξης στην ελληνική μελισσοκομία, βρίσκεται σε μια συγκυρία που της επιτρέπει να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία και εμπιστοσύνη τόσο στις δυνάμεις που έχει αναπτύξει από την πολύπειρη διαδρομή της, όσο και από την αγαστή συνεργασία της με τον Έλληνα μελισσοκόμο στα πλαίσια του συνεργατισμού και του αμοιβαίου κέρδους. Αυτό είναι άλλωστε που καταδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την αμέριστη και μακροχρόνια στήριξή της στην ελληνική παραγωγή μελιού.