Γιώτης Α.Ε.

γιωτης εργοστασιο

Καινοτομία, φυσικές πρώτες ύλες και υψηλή διατροφική αξία των προϊόντων οι «αξίες που περνούν από γενιά σε γενιά».

.

Πόσες επιχειρήσεις άραγε μπορούν να ισχυριστούν ότι βίωσαν και άντεξαν (προπαντός άντεξαν!) και τη κρίση που ακολούθησε το αμερικανικό κράχ του 1929 και αυτή που έχουμε την «τιμή» να βιώνουμε από το 2008 και εντεύθεν; Ο Γιώτης μπορεί!

Με αφετηρία το 1930 και την Ομόνοια, ο ηπειρώτης Ιωάννης Γιώτης συλλαμβάνει την ιδέα για την παραγωγή παιδικής τροφής υψηλής διατροφικής αξίας σε μια εποχή που τα ελληνόπουλα μαστίζονται από πολλαπλά προβλήματα υγείας εξαιτίας ακριβώς της έλλειψης μιας αγνής και δυναμωτικής τροφής. Με σκοπό λοιπόν να καλύψει αυτή την επείγουσα ανάγκη δημιουργεί το «Άνθος αραβοσίτου Γιώτης» και το «Άνθος ορύζης Γιώτης» τα οποία αποτελούν τις πρώτες βρεφικές τροφές στη χώρας μας και συμβάλλει σε μεγάλο ποσοστό στην μείωση της βρεφικής θνησιμότητας εξαιτίας της επιδημίας δυσεντερίας της εποχής! Τα προϊόντα δηλαδή που η δική μου γενιά (όσοι μεγαλώσαμε τη δεκαετία του ‘80) αλλά και οι επόμενες, τα γνώρισαν ως το αγαπημένο τους επιδόρπιο, έσωσαν στην κυριολεξία τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας! Τα προϊόντα γνωρίζουν τέτοια επιτυχία που πέντε χρόνια αργότερα, μόλις το 1935, κατακτούν την αγορά της Αμερικής διαμέσου των Ελλήνων ομογενών!

proionta giotis

.

Αλλά ο Ιωάννης Γιώτης δεν επαναπαύεται… ούτε απογοητεύεται από την αναστολή των εργασιών εξαιτίας του πολέμου και της κατοχής. Επανέρχεται δυναμικότερα, βασισμένος στις αξίες τις οποίες έχτισε το δημιούργημά του και… καινοτομεί ξανά! Με νέα μονάδα παραγωγής στις έξω από την πόλη την εποχή εκείνη Τρείς Γέφυρες, εισάγει το 1950 στην ελληνική αγορά το πρώτο επιδόρπιο, το «Φρουί Ζελέ Γιώτης» και το 1960 την «Κρέμα Καραμελέ Γιώτης» η οποία εξάγεται σε Αμερική και Ευρώπη κερδίζοντας διεθνή βραβεία!. Δυστυχώς την ίδια χρονιά σε ηλικία μόλις 55 ετών ο οραματιστής ιδρυτής της εταιρίας αποβιώνει και την διοίκηση της αναλαμβάνει η γυναίκα του Μαρία. Μέχρι το 2006 η «Γιώτης» καθοδηγείται από τα παιδιά τους Αθανάσιο (μέχρι το 1980) και Χρήστο. Σήμερα διοικείται από τα εγγόνια του ιδρυτή που φέρουν και το όνομά του, τον Ιωάννη Αθαν. Γιώτη και τον Ιωάννη Χρ. Γιώτη. Ο ορισμός της οικογενειακής επιχείρησης δηλαδή!

.

ζελε γιωτης

Παρά την απώλεια του ιδρυτή της η εταιρία συνέχισε την παράδοση της και δεν σταμάτησε (τι άλλο;) να καινοτομεί. Επιγραμματικά:

  • Το 1965 εισάγει στην αγορά την πασίγνωστη σήμερα «Φαρίνα Γιώτης» το πρώτο αλεύρι που φουσκώνει μόνο του.
  • Το 1972 εντάσσει στη παραγωγή της τις βρεφικές κρέμες «Φαρίν Λακτέ Γιώτης»
  • Το 1988 είναι η σειρά του στιγμιαίου σοκολατούχου ροφήματος «Caotonic» με 11 βιταμίνες, 3 μεταλλικά στοιχεία και σίδηρο.
  • Το 1990 η εταιρία δημιουργεί τις έτοιμες σε 15 λεπτά, χωρίς ψήσιμο ή βράσιμο «Τούρτες Γιώτης» οι οποίες εξάγονται με μεγάλη επιτυχία στη Γερμανία και κατακτούν το διεθνές βραβείο SIAL d’or στο Παρίσι ως πρωτοποριακή ιδέα.
  • Το 1991 λανσάρεται στην αγορά η «Φρουτόκρεμα Γιώτης»
  • Το 2000 είναι η σειρά της «Κρέμας Δημητριακών» και της «Μπισκοτόκρεμας» να πάρουν τον δρόμο της παραγωγής αλλά και της κατάκτησης των παιδικών καρδιών! Παράλληλα σχεδιάζει στα εργαστήριά της και εντέλει παράγει τη σειρά βρεφικού γάλατος «SANILAC».
  • Το 2003 μια νέα κρέμα διεκδικεί τη θέση της μεταξύ των υπολοίπων. Είναι η βρεφική κρέμα «Άνθος αραβοσίτου».
  • Το 2005 η εταιρία περνά και στη ανάπτυξη των επιδορπίων της λανσάροντας δύο νέα: την «Παραδοσιακή κρέμα» και το «Παραδοσιακό ρυζόγαλο». Επίσης εντάσσει στην παραγωγή της και το πολύ γνωστό σοκολατούχο ρόφημα «HEMO»
  • Το 2007 το «Φρουί Ζελέ» 57 χρόνια μετά την εισαγωγή του στην αγορά, ετοιμάζεται από τη «Γιώτης» και μπαίνει έτοιμο στα ψυγεία.
  • Το 2009 είναι μια χρονιά-σταθμός για την εταιρία. Σε πλήρη εφαρμογή των διαχρονικών της αξιών για ισορροπημένη διατροφή, λανσάρει τα προϊόντα «SWEET & BALANCE» χωρίς ζάχαρη και εξαγοράζει την FYTRO και τη σειρά προϊόντων Bio Organic με στόχο να διευρύνει τις διατροφικές της προτάσεις.
  • Τέλος το 2012 εισάγει ακόμα μια κρέμα στην αγορά, την «Φαρίν Λακτέ με μήλο και αχλάδι».
.

γιωτης διαφημιση

.

Αυτές είναι οι κυριότερες μα όχι όλες, οι καινοτόμες προτάσεις της «Γιώτης» στην 84χρονη ιστορίας της! Αν μη τι άλλο το μότο της για «αξίες που περνούν από γενιά σε γενιά» δεν είναι επ’ ουδενί λόγω, κενό περιεχομένου: Στο Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρίας έχουν εγκριθεί από το 2000 και έπειτα 11 διπλώματα ευρεσιτεχνίας! Παράλληλα το Τμήμα Ποιοτικού Ελέγχου πέρα από τις κλασικές τεχνικές διασφάλισης της ποιότητας των πρώτων υλών που εισάγονται στην παραγωγή, είναι σε θέση να τεκμηριώσει και την άψογη ποιότητα του τελικού προϊόντος που φεύγει από το εργοστάσιο για όλες τις πιθανές ανεπιθύμητες καταστάσεις. Επίσης η διαχρονική πίστη της «Γιώτης» στο ανθρώπινο δυναμικό της είναι μια από τις βασικές αξίες που εντρύφησε ο ιδρυτής της σε όλη την οικογένεια κάτι που αποδεικνύεται έμπρακτα αφού εν μέσω κρίσης πραγματοποίησε προσλήψεις και συγκράτησε τις αμοιβές των εργαζομένων της προσφέροντάς τους μάλιστα και εταιρικά προνόμια.

.

ανθος αραβοσιτου στιγμης

Σήμερα η εταιρία, στην οποία απασχολούνται περισσότεροι από 320 εργαζόμενοι, έχει παρουσία σε 25 χώρες, 5 ηπείρων (μεταξύ των οποίων η Αμερική, ο Καναδάς, η Αυστραλία, η Ρωσία, η Ρουμανία, η Γερμανία, η Αγγλία, η Ισπανία, η Ιταλία, χώρες τις Αφρικής και της Μέσης Ανατολής) και τα προϊόντα της κυκλοφορούν σε 9 συνολικά γλώσσες με τις εξαγωγές να καταλαμβάνουν το 10% της συνολικής παραγωγής. Η πίστη της «Γιώτης» στην ελληνική οικονομία και ευρύτερα στη χώρα αποδεικνύεται εμφατικά από τις επενδύσεις της, τις τετραετίες 2006-2010 και 2012-2016. Την πρώτη περίοδο επένδυσε συνολικά 8εκατ. € δημιουργώντας μια νέα μονάδα στο Αγρίνιο (και όχι σε κάποια βαλκανική χώρα που θα μπορούσε και πιθανόν να την συνέφερε οικονομικά) και στην δεύτερη περίοδο ετοιμάζει επενδύσεις 12εκατ. € συμπεριλαμβανομένης και της νέας μονάδας logistics 9000τμ στη Μάνδρα Αττικής. Παράλληλα φιλοδοξεί να συνεργαστεί με έλληνες παραγωγούς για την καλλιέργεια στέβιας στην αγορά της οποίας εισέρχεται δυναμικά αξιοποιώντας την μονάδα του Αγρινίου.

.

pinakas gioti

Η εταιρία «Γιώτης» στο τελευταίο δημοσιοποιημένο της ισολογισμό του 2012 κατέγραψε αύξηση των πωλήσεων (στα 74.1 εκατ. € από 73.6 εκατ. το 2011) με παράλληλη όμως μείωση των κερδών της (στα 3.4 εκατ. € από 3.8 εκατ.) η οποία μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί αμελητέα, αναλογιζόμενοι τις τρομακτικές πιέσεις που έλαβαν χώρα στο ελληνικό επιχειρείν τις τελευταίες χρονιές. Η ταυτόχρονη όμως αύξηση των μικτών κερδών της εταιρίας, όπως φαίνεται στον πίνακα ανωτέρω και η μείωση των υποχρεώσεών της καταδεικνύουν την ασφαλή πλοήγηση της «Γιώτης» εν μέσω των κλυδωνισμών που δημιούργησε και συνεχίζει να δημιουργεί η πολυετής ύφεση. Όπως και να έχουν τα πράγματα, μια εταιρία με την ιστορία της «Γιώτης» που έχει σημαδέψει τη μόνη πατρίδα όλων μας, «τα παιδικά μας χρόνια» δεν μπορεί παρά ν’ ατενίζει το μέλλον μ’ αισιοδοξία και αταλάντευτη πίστη στις αξίες που της ενστάλαξε πριν από 84 χρόνια ο ιδρυτής της, Ιωάννης Γιώτης.